ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Kętrzyn
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wyniki zamówień publicznych

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Wykonanie boisk sportowych w ramach budowy kompleksu "Moje boisko - Orlik 2012" w miejscowości Karolewo, gmina Kętrzyn.Drukuj informację Zamówienie publiczne: Wykonanie boisk sportowych w ramach budowy kompleksu "Moje boisko - Orlik 2012" w miejscowości Karolewo, gmina Kętrzyn.

Szczegóły informacji

Wykonanie boisk sportowych w ramach budowy kompleksu "Moje boisko - Orlik 2012" w miejscowości Karolewo, gmina Kętrzyn.

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Zamawiający: Gmina Kętrzyn

Finansowanie: Wspólfinasowanie z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013 , Działanie: „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej”

Nr UZP: 127679-2010

Termin składania ofert / wniosków: 2010-06-08 10:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2010-06-08 10:05:00

Miejsce złożenia oferty: Urząd Gminy Kętrzyn, ul. Kościuszki 2, 11-400 Kętrzyn, pok. 16

Ogłoszono dnia: 2010-05-19 przez Marek Lemieszek

Treść:

RGG.341-16/10

Kętrzyn: Wykonanie boisk sportowych w ramach budowy kompleksu Moje Boisko- Orlik 2012 w miejscowości Karolewo, gmina Kętrzyn.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane



Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Kętrzyn, ul. Kościuszki 2, 11-400 Kętrzyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 7512474 w. 17, faks 089 7512746.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaketrzyn.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie boisk sportowych w ramach budowy kompleksu Moje Boisko- Orlik 2012 w miejscowości Karolewo, gmina Kętrzyn..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie boisk sportowych w ramach budowy kompleksu Moje Boisko- Orlik 2012 w miejscowości Karolewo, gm. Kętrzyn. CPV 45.21.22.21-1 Roboty budowlane w zakresie budowy boisk sportowych
2.Przedmiot zamówienia obejmuje:
2.1. Budowę boiska do piłki nożnej o wymiarach 30,0m x 62,0m o powierzchni 1860m2 (pole
       gry 26,0m x 56,0m): podbudowa przepuszczalna, nawierzchnia do piłki nożnej - sztuczna trawa.
        Nawierzchnia syntetyczna typu sztuczna trawa o właściwościach i technologii układania
       określonych w dokumentacji projektowej (załącznik nr 3 do SIWZ) i SST (załącznik nr 2 do
       SIWZ): wysokość włókna min. 60 mm na podbudowie z kruszywa (wypełnienie trawy zgodnie
       z badaniem specjalistycznego laboratorium np. Labosport)
      1.Typ włókna: monofil
      2.Skład chemiczny włókna; polietylen
      3.Ciężar włókna: min. 11.000 Dtex,
      4.Gęstość trawy: min. 97.000 włókien /m2
      Obrzeża betonowe na ławie betonowej oddzielające sąsiednie elementy terenu od płyty boiska.
      Wszystkie elementy zgodne z właściwościami określonymi w dokumentacji technicznej. Roboty
      należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową (załącznik nr 3 do SIWZ) i SST (załącznik
     nr 2 do SIWZ).
     Wyposażenie: - bramki aluminiowe mocowane w tulejach - 2 sztuki
     - siatki do bramek - 2 sztuki
2.2. Budowę boiska wielofunkcyjnego o wymiarach: 19,1m x 32,1m o powierzchni 613,11m2
     (pole gry 15,1m x 28,1m): - podbudowa przepuszczalna. Wszystkie elementy zgodne z
     właściwościami określonymi w dokumentacji projektowej (załącznik nr 3 do SIWZ). Roboty
     należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową (załącznik nr 3 do SIWZ) i SST
     (załącznik nr 2 do SIWZ).
     Nawierzchnia boiska wielofunkcyjnego: nawierzchnia poliuretanowa o właściwościach i
     technologii układania określonych w dokumentacji projektowej (załącznik nr 3 do SIWZ)
     i SST (załącznik nr 2 do SIWZ).
    Technologia układania nawierzchni: Technologia typu EPDM - nawierzchnia gładka,
    przepuszczalna dla wody, wykonana dwuwarstwowo. W przypadku zastosowania podbudowy
    przepuszczalnej nawierzchnie tego typu należy wykonać na podbudowie elastycznej typu ET
    o grubości min. 30 mm. W przypadku nieprzepuszczalnej podbudowy betonowej, asfaltowej
    lub asfaltowo-betonowej warstwa ET nie jest wymagana. Dolna warstwa z granulatu SBR
    min 7 mm, górna warstwa wykonana z kolorowego granulatu EPDM min. 7 mm.

    Wyposażenie do piłki koszykowej:
    - obręcz do koszykówki standard i siatka do obręczy - 2 sztuki
    - tablica do koszykówki epoksydowa o wym. 105 x 180cm - 2 sztuki
    - mechanizm regulacji wysokości - 2 sztuki
    - konstrukcja do koszykówki dwusłupowa, montowana w tulejach - 2 sztuki
     Wyposażenie do piłki siatkowej:
    - słupki do siatkówki, aluminiowe, wielofunkcyjne (badminton, tenis, siatkówka) - 2 sztuki
    - siatka do siatkówki - 1 sztuka
2.3. Ogrodzenie terenu Szczegółowe rozwiązania wg dokumentacji projektowej (załącznik nr 3 do
     SIWZ) oraz SST (załącznik nr 2 do SIWZ).
2.4. Oświetlenie terenu Oświetlenie obiektu będą stanowiły projektory zamocowane na 8 masztach
    o wysokości min. 9 m. Szczegółowe rozwiązania wg dokumentacji projektowej (załącznik nr 3
    do SIWT) oraz SST ( załącznik nr 2 do SIWZ).
2.5. Chodniki Ciągi komunikacyjne i powierzchnia przeznaczona pod kontener (na odpadki stałe) -
    kostka brukowa gr. min 6 cm, na podbudowie z piasku i kruszywa, zamknięta obrzeżem
    betonowym. Szczegółowe rozwiązania wg dokumentacji projektowej (załącznik nr 3 do SIWZ)
    oraz SST ( zał. Nr 2 do SIWZ).
2.6. Fundamenty pod budynek zaplecza socjalnego Fundamenty i roboty związane z ich
    wykonaniem należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową (załącznik nr 3 do SIWZ)
    i SST (załącznik nr 2 do SIWZ).
    Szczegółowy opis elementów przedmiotu zamówienia wymienionych w punktach od 2.1 do 2.6
    stanowią załączniki:
    Załącznik Nr 1 do SIWZ Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych
    Załącznik Nr 2 do SIWZ Szczegółowe Specyfikacje Techniczne wykonania i odbioru robót
    budowlanych
   Załącznik Nr 3 do SIWZ Dokumentacja projektowa
   Załącznik Nr 4 do SIWZ Przedmiar robót

   Wymagany okres gwarancji dla elementów przedmiotu zamówienia wymienionych w punktach
   2.1 do 2.6: na wykonane roboty ( materiały i robociznę) wynosi 60 miesięcy od dnia odebrania
   przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego; na
   nawierzchnie syntetyczne oraz granulat użyty do wypełnienia nawierzchni ze sztucznej trawy -
   60 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag)
   protokołu końcowego.

2.7 Budowa budynku sanitarno-szatniowego Szczegółowy opis dla budynku sanitarno-szatniowego
    stanowią załączniki:
   Załącznik Nr 1 do SIWZ Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych
   Załącznik Nr 2 do SIWZ Szczegółowe Specyfikacje Techniczne wykonania i odbioru robót
   budowlanych
   Załącznik Nr 3 do SIWZDokumentacja projektowa
   Załącznik Nr 4 do SIWZPrzedmiar robót

    Wymagany okres gwarancji na wykonane roboty (materiały i robociznę) wynosi 60 miesięcy od
   dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu
   końcowego.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.21-1, 45.23.30.00-9, 45.34.20.00-6, 45.20.00.00-9, 45.23.00.00-8, 45.31.11.00-1, 45.31.12.00-2, 45.31.61.00-6.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
        Okres w miesiącach: 3.


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
1.Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 30 000,- zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych).
2.Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
   1)pieniądzu,
   2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
   3)gwarancjach bankowych,
   4)gwarancjach ubezpieczeniowych,
   5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275).
3.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
4.Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:
    Bank PKO BP S.A. Nr 15 1020 3541 0000 5502 0145 8546
5.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
6.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Gminy Kętrzyn , ul.     Kościuszki 2, w kancelarii pok. 16 lub dołączyć do oferty.
7.Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy.

III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku :
 udokumentowane należyte wykonanie, w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych                 polegających na budowie boisk sportowych (CPV 45.21.22.21-1), w tym: co najmniej dwóch boisk piłkarskich z nawierzchnią z trawy syntetycznej i co najmniej dwóch boisk
z nawierzchnią poliuretanową, z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz miejsca wykonania;
III.3.3) Potencjał techniczny
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
dysponowanie, w celu wykonania zamówienia, przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności:
-konstrukcyjno-budowlanej,
-instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
-instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
-drogowej,

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
     - wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie    do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
     - oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
     - opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
     - oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
     - aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w   postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
     - aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
     - aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
      - wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
-     nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-    nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

inne dokumenty:
A.Dokumenty dotyczące nawierzchni poliuretanowej:

1.Certyfikat lub deklaracja zgodności z normą PN-EN 14877:2008, lub aprobata techniczna ITB, lub rekomendacja techniczna ITB, lub wyniki badań specjalistycznego laboratorium potwierdzające parametry oferowanej nawierzchni np. Labosport, lub dokument równoważny.
2.Karta techniczna oferowanej nawierzchni, potwierdzona przez jej producenta.
3.Atest PZH lub równoważny dla oferowanej nawierzchni.
4.Autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię.

B.Dokumenty dotyczące systemu nawierzchni z trawy syntetycznej:

1. Raport z badań przeprowadzonych przez laboratorium (Labosport lub ISA-Sport lub Sports Labs Ltd), dotyczący oferowanej nawierzchni, potwierdzający zgodność jej parametrów z FIFA Quality Concept for Football Turf (dostępny na www.FIFA.com). 2.Certyfikat lub deklaracja zgodności z normą PN-EN 15330-1:2008, lub aprobata techniczna ITB, lub rekomendacja techniczna ITB.
3.Karta techniczna oferowanej nawierzchni, potwierdzona przez jej producenta.
4.Atest PZH lub równoważny dla oferowanej nawierzchni i wypełnienia.
5.Autoryzacja producenta trawy syntetycznej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tę nawierzchnię.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminaketrzyn.pl (załącznik do ogłoszenia o zamówieniu)
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Kętrzyn ul. Kościuszki 2 11-400 Kętrzyn pok.17.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.06.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Kętrzyn ul. Kościuszki 2 11-400 Kętrzyn pok.16.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej. Inwestycja współfinansowana z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013.
Zamieszczono w BZP w dniu 2010.05.19

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Kętrzyn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Marek Lemieszek
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-05-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Marek Lemieszek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-05-18 23:30:52
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-05-19 10:22:50
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2010-07-07 08:06:56
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4933 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony