ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Kętrzyn
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Uchwały Rady Gminy, Zarządzenia Wójta, Protokoły, Sprawozdania, Prawo Miejscowe

Pobierz dane XMLAkt prawny: X/38/2007Drukuj informacjęAkt prawny: X/38/2007

Szczegóły informacji

X/38/2007

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: X/2007

Kadencja: I kadencja

Data wejścia w życie: 14 dni od ogł.w Dz. Urz.Woj.Warm-Maz

Data podjęcia/podpisania: 2007-06-25

Publikacja w Dz. Urz. Woj. z roku: 2007 nr 115 pozycja 1627, opublikowano dnia: 2007-08-03

Tytuł aktu:

w sprawie procedury uchwalania budżetu Gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

Traci moc:

Uchwała, Nr, X/49/99, Rady, Gminy, Kętrzyn, z, dnia, 08, września, 1999r., w, sprawie, trybu, prac, nad, budżetem, gminy, oraz, wymaganych, materiałów, informacyjnych, towarzyszących, projektowi, budżetu.

Na podstawie:

Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym(tekst jednolity- Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 wraz z zm. z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz.1271, Nr 214 poz. 1806 z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568 z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203 z 2005 r. Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz.1457 z 2006 r. Nr 17 poz. 128, Nr 146 poz.1055 , Nr 181 poz.1337 z 2007 r. Nr 48 poz.327) oraz art. 179 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249 poz. 2104 , Nr 169 poz.1420 z 2005 r. , z 2006 r. Nr 45 poz. 319 , Nr 104 poz. 708 , Nr 187 poz. 1381 , Nr 170 poz. 1217 , Nr 170 poz. 1218 , Nr 249 poz. 1832 , z 2007 r. Nr 88 poz. 587 )

Treść:

 

Uchwała Nr X / 38 /2007
Rady Gminy w Kętrzynie
z dnia 27 czerwca 2007 roku


w sprawie procedury uchwalania budżetu Gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych
towarzyszących projektowi budżetu.

Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym(tekst jednolity- Dz.
U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 wraz z zm. z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153
poz.1271, Nr 214 poz. 1806 z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568 z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203 z 2005 r. Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz.1457 z 2006 r. Nr 17 poz. 128, Nr 146 poz.1055 , Nr 181 poz.1337 z 2007 r. Nr 48 poz.327) oraz art. 179 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249 poz. 2104 , Nr 169 poz.1420 z 2005 r. , z 2006 r. Nr 45 poz. 319 , Nr 104 poz. 708 , Nr 187 poz. 1381 , Nr 170 poz. 1217 , Nr 170 poz. 1218  Nr 249 poz. 1832 , z 2007 r. Nr 88 poz. 587 )
Rada Gminy uchwala co następuje:
§ 1
Opracowanie projektu budżetu
1. Wójt Gminy w terminie do dnia 15 września wydaje zarządzenie w sprawie założeń do projektu budżetu
( prognozując składniki wzrostu cen i usług, wzrost wynagrodzeń, przewidywane zatrudnienie, prognozę wzrostu
podatków ) i niezwłocznie zapoznaje z nim kierowników jednostek organizacyjnych i Radę Gminy.
2. Na podstawie przyjętych założeń , przy pomocy pracowników Urzędu Gminy i kierowników gminnych jednostek
projekt budżetu opracowuje Wójt Gminy. Wójt Gminy zobowiązuje samodzielnych pracowników i kierowników
gminnych jednostek organizacyjnych do sporządzania i przedłożenia wniosków budżetowych dotyczących
sfinansowania ze środków budżetowych zadań wykonywanych przez te jednostki .
3. Do wniosków, o których mowa w ust. 2 kierownicy jednostek dołączają projekty planów finansowych obejmujące
roczne dochody i wydatki według podziałek klasyfikacji budżetowej , a kierownik instytucji kultury ubiegający się o
dotacje z budżetu - projekty planów przychodów i wydatków.
4. Wniosek budżetowy jest dokumentem planistycznym zawierającym:
1/ Zestawienie zadań operacyjnych.
2/ Opis poszczególnych zadań operacyjnych.
3/ Zestawienie przedsięwzięć inwestycyjnych.
4/ Opis poszczególnych przedsięwzięć inwestycyjnych.
5/ Plan realizacji wraz z kosztorysem .
5. Wnioski budżetowe jednostek organizacyjnych składane są z planami finansowymi do dnia1 października roku
poprzedzającego rok budżetowy.
6. Wnioski radnych i mieszkańców w sprawie wprowadzenia do budżetu Gminy zadań kierowane są do Wójta
Gminy w terminie do 1 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
7. W terminie do 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy Wójt Gminy ustala zadania realizowane
wspólnie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego tj. zadania przyjęte do realizacji w drodze porozumienia.
8. Skarbnik Gminy w terminie do 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy opracowuje prognozę
wysokości dochodów Gminy z poszczególnych źródeł oraz zestawienie obligatoryjnych wydatków Gminy w roku
budżetowym wynikających z zaciągniętych zobowiązań, realizacji obowiązkowych zadań Gminy, zadań z zakresu
administracji rządowej i innych zleconych ustawami.
9. Na podstawie prognozy dochodów Gminy i zestawienia obligatoryjnych wydatków Gminy , o których mowa w ust.
7 oraz złożonych wniosków budżetowych Wójt Gminy opracowuje projekt budżetu Gminy w formie projektu uchwały
budżetowej uwzględniającej zasady ustawy z dnia 20 grudnia 2005 r. o finansach publicznych oraz wskazówki Rady, o
których mowa w ust. 6.
10. Wójt Gminy przedkłada Radzie Gminy oraz RIO w Olsztynie projekt budżetu Gminy wraz z objaśnieniami i
informacją o stanie mienia komunalnego w terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.

§ 2
Szczegółowość Projektu i materiały towarzyszące projektowi budżetu Gminy.
1. Projekt budżetu składa się z projektu uchwały budżetowej oraz zestawień tabelarycznych powiązanych z zapisami
uchwały w zakresie:
1/ Dochodów budżetu Gminy według źródeł ich pozyskiwania w szczegółowości do działu , rozdziału i § klasyfikacji
budżetowej.
2/ Wydatków budżetowych Gminy w szczegółowości działów, rozdziałów i § klasyfikacji budżetowej z
wyodrębnieniem:
a/ wydatków bieżących, w tym wynagrodzeń, pochodnych od wynagrodzeń, dotacji , wydatków na obsługę długu ,
wydatków z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji,
b/ wydatków majątkowych.
3/ Źródeł pokrycia deficytu lub przeznaczenia nadwyżki budżetu Gminy.
4/ Wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi, z wyodrębnieniem wydatków na
poszczególne programy.
5/ Wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu
Spójności.
6/ Planów przychodów i wydatków jednostek budżetowych, dochodów własnych jednostek budżetowych.
7/ Planów przychodów i wydatków funduszy celowych.
8/ Zakresu i kwot dotacji przedmiotowych,
9/ Dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań
wykonywanych na mocy umów i porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego.
10/ Dotacji.
11/ Kwot dotacji udzielanych na realizację zadań Gminy podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych
z wyodrębnieniem celów.
12/ Przychodów i rozchodów Gminy.
13/ Upoważnienia dla zarządu jednostki samorządu terytorialnego do zaciągania długu oraz spłat zobowiązań
jednostki samorządu terytorialnego.
14/ Dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień
między jednostkami samorządu terytorialnego, w budżecie jednostki samorządu terytorialnego, której powierzono
realizację tych zadań.
2. W projekcie uchwały budżetowej ustala się wysokość rezerw: ogólnej i celowych. Kwoty rezerw ujmuje się w
zestawieniu wydatków, o których mowa w ust. 1 pkt. 2.
3. W projekcie uchwały budżetowej określa się dochody z tytułu wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
oraz wydatki na realizację zadań objętych programem profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz
zwalczania narkomanii
4. Do projektu uchwały budżetowej dołącza się objaśnienia:
1/ prognozowanych dochodów wraz z informacją o kształtowaniu się stawek podatków i opłat,
2/ przeznaczenia wydatków zaplanowanych w poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej,
3/ przychodów i rozchodów Gminy, w tym informacja o stanie zadłużenia Gminy z tytułu zaciągniętych kredytów,
pożyczek, ich spłaty oraz zobowiązań z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji,
4/ przychodów i wydatków instytucji kultury, jednostek budżetowych
oraz dochodów i wydatków rachunków dochodów własnych
5/ planów finansowych funduszy celowych,
6/ zadań Gminy realizowanych przez podmioty spoza sektora finansów publicznych , finansowanych lub
dofinansowywanych z budżetu Gminy,
7/ o rzeczowo - finansowym zakresie realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych.
5. Wraz z projektem budżetu Wójt Gminy przedkłada informację o stanie mienia
komunalnego zawierającą:
1/ dane dotyczące przysługujących gminie praw własności i innych praw majątkowych,
2/ dane o zmianach w stanie mienia komunalnego od dnia złożenia poprzedniej informacji,
3/ dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonania praw własności i innych praw majątkowych oraz z wykonania
posiadania,
4/ inne informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia Gminy.

Uchwalanie Budżetu Gminy.
1. Przewodniczący Rady Gminy niezwłocznie przesyła radnym przedłożony przez Wójta Gminy projekt uchwały
budżetowej wraz z objaśnieniami i informacją o stanie mienia Gminy.
2. Komisje Rady w ciągu 7 dni od otrzymania projektu odbywają posiedzenia, na których formułują na piśmie opinie o
projekcie budżetu i przekazują je do Komisji Budżetowej do 30 listopada. Proponując wprowadzenie nowego wydatku
lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie komisje zobowiązane są do wskazania źródła jego finansowania.
3. Opinie komisji są przedstawiane na piśmie Komisji Budżetu, która w ciągu 5 dni od ich otrzymania formułuje własną
opinię o projekcie i przedkłada ją wraz z opiniami innych komisji Przewodniczącemu Rady i Wójtowi Gminy.
4. Przewodniczący Rady Gminy w terminie 5 dni od otrzymania opinii Komisji Budżetu organizuje posiedzenie, w którym
uczestniczą przewodniczący wszystkich komisji, Wójt Gminy i Skarbnik Gminy. Na posiedzeniu omawiane są zgłoszone
przez poszczególne komisje zmiany projektu budżetu.
5. Bez zgody Wójta Gminy nie mogą być dokonane zmiany powodujące zwiększenie wydatków nie znajdujących
pokrycia w dochodach lub zwiększenie planowanych dochodów bez jednoznacznego ustanowienia ich źródeł.
6. Na podstawie ustaleń z posiedzenia, o którym mowa w ust. 4 Wójt Gminy w terminie 5 dni dokonuje zmian w
projekcie uchwały budżetowej. Wnioski zgłoszone w toku prac nad budżetem, które nie zostały uwzględnione przez
Wójta Gminy wymagają omówienia.
7. Przewodniczący Rady Gminy zwołuje sesję budżetową przed końcem roku, poprzedzającego rok budżetowy lub w
innym terminie umożliwiającym uchwalenie budżetu Gminy w terminie do 31 marca roku budżetowego.
8.Przy ustalaniu porządku sesji Rady Gminy, na której rozpatrywany będzie projekt budżetu powinny być ustalone
następujące punkty:
1) odczytanie projektu uchwały budżetowej wraz z ustaleniami,
2) odczytanie opinii Komisji Budżetowej oraz wniosków poszczególnych komisji,
3) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie,
4) dyskusja nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie,
5) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej,
9. Zmiany uchwały budżetowej dokonane przez Radę Gminy w ciągu roku budżetowego wnoszone są przez Wójta
Gminy .
10. Wójt Gminy dokonuje zmian w planie dochodów i wydatków na zasadach i w zakresie wynikającym z przepisów
ustawowych oraz w ramach upoważnień udzielonych przez Radę.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kętrzyn
§ 5
Traci moc Uchwała Nr X/49/99 Rady Gminy Kętrzyn z dnia 08 września 1999r. w sprawie trybu prac nad budżetem
gminy oraz wymaganych materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-
Mazurskiego .

Przewodniczący Rady Gminy
Andrzej Sienkiewicz

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Kętrzyn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Jagoda Tomczak
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-11-07
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jagoda Tomczak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-11-07 10:25:53
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-03-05 08:16:15
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-03-05 08:16:03
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3393 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony