Uchwały Rady Gminy, Zarządzenia Wójta, Protokoły, Sprawozdania, Prawo Miejscowe
Pobierz dane XMLAkt prawny: XXVII/165/2004Drukuj informacjęAkt prawny: XXVII/165/2004Szczegóły informacji
XXVII/165/2004
Rodzaj: Nieokreślony
Status: Obowiązujący
Sesja: XXVII/2004
Kadencja: I kadencja
Data wejścia w życie: z dniem podjęcia,obowiazuje w roku budżetowym 2005
Data podjęcia/podpisania: 2004-12-29
Tytuł aktu:
w sprawie budżetu na rok 2005
Na podstawie:
Treść:
Uchwała Nr XXVII/165/2004
Rady Gminy Kętrzyn
z dnia 29 grudnia 2004 roku
w sprawie budżetu na rok 2005
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt.4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. nr 142, poz. 1591 z późn.zm.) oraz art. 109, 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (tekst jednolity z 2003r. Dz. U. nr 15,poz.148 z późn.zm.)
Rada Gminy uchwala co następuje :
§ 1
-
Uchwala się dochody budżetu gminy w wysokości 16.085.888 zł, zgodnie z zał. nr 1 i 1a
-
Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje w szczególności :
a) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych
gminie ustawami w wysokości 2 897 370 zł, zgodnie z zał. Nr 3,
b) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości
42 000 zł
§ 2
-
Uchwala się wydatki budżetu gminy w wysokości 15.602.088 zł, zgodnie z zał. nr 2
-
Z wydatków, o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na :
-
wydatki bieżące kwotę 7 792 580 zł, w tym na :
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 6 459 005 zł,
b) dotacje 214 363 zł,
c) wydatki na obsługę długu gminy 79 140 zł
-
wydatki majątkowe w 2005 roku w wysokości 1.057.000 zł
a) wydatki inwestycyjne na 2005 rok w wysokości 1.057.000 zł, zgodnie z zał. nr 4,
Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje ponadto :
a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań
zleconych gminie ustawami w wysokości 2 897 370 zł, zgodnie z zał. nr 3,
b) wydatki związane z realizacją zadań wspólnych zrealizowanych na podstawie porozumień
zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 11 663 zł, zgodnie
z zał. nr 5,
c) wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 46 000 zł
§ 3
Nadwyżkę budżetu gminy w wysokości 483.800 zł przeznacza się na rozchody:
a) spłatę rat kredytów w kwocie 368 800 zł,
b) spłatę rat pożyczki w kwocie 115 000 zł
§ 4
-
Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec 2005 roku w wysokości 739.800 zł, zgodnie
z zał. nr 6
-
Rozchody w wysokości 483.800 zł, stanowiące zał. nr 7
3. Sposób sfinansowania deficytu budżetu przedstawia załącznik nr 8 - ” sytuacja finansowa
gminy”.
§ 5
-
Uchwala się plany przychodów i wydatków :
a) środków specjalnych – przychody w wysokości 4 000 zł; wydatki w wysokości 7 000 zł,
zgodnie z zał. nr 9
§ 6
Uchwala się dotacje dla :
a) samorządowych instytucji kultury w wysokości 46 500 zł, zgodnie z zał. nr 10,
b) niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowo-wychowawczych w wysokości 156.200 zł, zgodnie z zał. nr 11
§ 7
Zatwierdza się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w wysokości :
-
przychody - 200 000 zł,
-
wydatki - 200 000 zł, zgodnie z zał. nr 12
§ 8
Tworzy się rezerwy :
-
ogólna w wysokości 40 000 zł
§ 9
-
Upoważnia się wójta do zaciągania długu publicznego do wysokości kwot uchwalonych w budżecie.
-
Upoważnia się wójta do spłat zobowiązań do wysokości uchwalonej w rozchodach oraz kwot
zobowiązań wymagalnych, wynikających z prognozy kwoty długu.
§ 10
Ponadto upoważnia się wójta do :
-
zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego niedoboru budżetowego do wysokości 300 000 zł,
-
dokonywania zmian w planie wydatków polegających na zmianie planu w poszczególnych rozdziałach i paragrafach z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
-
lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach
niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy
§ 11
Wójt opracuje w terminie 21 dni od dnia uchwalenia budżetu układ wykonawczy i przekaże zainteresowanym jednostkom.
§ 12
-
Uchwała obowiązuje w roku budżetowym 2005.
-
Wójt niezwłocznie ogłosi niniejszą uchwałę w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Władysław Duda