ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Kętrzyn
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Strona główna

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników

Akapit nr 1 - brak tytułu

Pracodawcy, którzy zawarli umowę o pracę z młodocianymi pracownikami w celu przygotowania zawodowego, po zakończeniu nauki zawodu lub przyuczeniu do wykonywania określonej pracy, mogą otrzymać pomoc w formie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników. Poniżej przedstawiamy działania, jakie należy podjąć aby otrzymać dofinansowanie z tytułu poniesionych kosztów kształcenia młodocianych zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego.
 
 
WAŻNE INFORMACJE
 
Zgodnie z art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, dofinansowanie kosztów kształcenia przysługiwać będzie pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego, jeżeli:
  1. pracodawca lub osoba prowadząca zakład w imieniu pracodawcy albo osoba zatrudniona u pracodawcy posiada kwalifikacje wymagane do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych określone w przepisach w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania
  2. młodociany pracownik ukończył naukę zawodu lub przyuczenie do wykonywania określonej pracy i zdał egzamin, zgodnie z przepisami, o których mowa w pkt. 1

 
Wysokość kwoty dofinansowania kosztów kształcenia jednego młodocianego pracownika wynosi:
  1. w przypadku nauki zawodu - do 8081 zł przy okresie kształcenia wynoszącym 36 miesięcy; jeżeli okres kształcenia jest krótszy niż 36 miesięcy, kwotę dofinansowania wypłaca się w wysokości proporcjonalnej do okresu kształcenia;
  2. w przypadku przyuczenia do wykonywania określonej pracy - do 254 zł za każdy pełny miesiąc kształcenia.
Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika należy złożyć w terminie 3 miesięcy od dnia zdania przez młodocianego pracownika egzaminu

 
NALICZANIE DOFINANSOWANIA

 
Zgodnie z art. 122 ust. 2 pkt. 2 ustawy Prawo oświatowe dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika w przypadku przyuczenia do wykonywania określonej pracy wypłacane jest za każdy pełny miesiąc kształcenia. Przepisy nie przewidują w przypadku „przyuczenia” wypłaty za niepełne miesiące, proporcjonalnie do okresu trwania przyuczenia w ostatnim miesiącu umowy. Należy jednak podkreślić, że określenie „pełny miesiąc” w przypadku przyuczenia oznacza pełny miesiąc liczony od daty zawarcia umowy, nie zaś pełny miesiąc kalendarzowy. W przypadku nauki zawodu przepisy art. 122 ustawy Prawo oświatowe nie nakładają ograniczenia wypłaty dofinansowania jedynie za pełne miesiące. Ponadto w art. 122 ust. 5 wskazuje się konieczność wypłaty dofinansowania proporcjonalnie do okresu trwania umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego np. w przypadku jej rozwiązania z przyczyn niezależnych od pracodawcy i podjęcia przez młodocianego nauki zawodu u innego pracodawcy. Zatem w przypadku niepełnych miesięcy nauki zawodu dofinansowanie jest wypłacane proporcjonalnie do okresu trwania nauki w ostatnim miesiącu umowy, tj. także za dni niepełnego miesiąca.

 
DOFINANSOWANIE KSZTAŁCENIA MŁODOCIANYCH PRACOWNIKÓW JAKO POMOC DE MINIMIS

 
Art. 122 ust. 11 ustawy Prawo oświatowe nakazuje traktować dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników, jako pomoc de minimis udzielaną zgodnie z warunkami określonymi w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, s. 1) lub rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, s. 9).
Pracodawca składając wniosek o dofinansowanie kształcenia młodocianych musi zatem dodatkowo do wniosku dołączyć następujące dokumenty:
  1. Wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (tj. załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r., Nr 53, poz. 311 z późn. zm.));
  2. Wszystkich zaświadczeń (kopie) o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
Przedsiębiorca, który korzysta z pomocy de minimis nie może przekroczyć określonego prawem limitu. Zgodnie z przepisami, całkowita kwota pomocy de minimis przyznanej przez państwo członkowskie jednemu przedsiębiorstwu nie może przekroczyć 200 tys. euro w okresie trzech lat podatkowych (100 tys. euro dla jednego przedsiębiorstwa prowadzącego działalność zarobkową w zakresie drogowego transportu towarów).
Limit dla pomocy de minimis jest określony na trzy lata. Lata, które w tym celu należy brać pod uwagę to lata budżetowe stosowane przez podmiot gospodarczy w danym państwie członkowskim do celów podatkowych. Okres trzech lat należy oceniać w sposób ciągły, zatem dla każdego przypadku nowej pomocy de minimis należy ustalić łączną kwotę pomocy de minimis przyznaną w ciągu danego roku budżetowego oraz dwóch poprzedzających go lat budżetowych. W tym celu powinno się uwzględnić pomoc przyznaną przez państwo członkowskie, nawet gdy jest ona finansowana w całości lub w części ze środków Wspólnoty Europejskiej.

 
WYMAGANE DOKUMENTY
 
  1. Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika (Załącznik nr 1)
  2. Do wniosku należy dołączyć:
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje do prowadzenia kształcenia zawodowego młodocianych pracowników przez pracodawcę lub osobę prowadzącą zakład w imieniu pracodawcy albo osobę zatrudnioną u pracodawcy na umowę o pracę,
  • W przypadku, gdy kształcenie prowadzi osoba prowadząca zakład w imieniu pracodawcy lub osoba zatrudniona u pracodawcy niezbędne jest przedłożenie kopii dokumentu potwierdzającego jej zatrudnienie u pracodawcy,
  • Kopię umowy o pracę z młodocianym pracownikiem zawartej w celu przygotowania zawodowego wraz z ewentualnymi aneksami,
  • Kopię odpowiednio dyplomu lub świadectwa potwierdzającego zdanie egzaminu zawodowego, albo zaświadczenie potwierdzające zdanie tego egzaminu przez młodocianego pracownika,
  • Wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (Załącznik nr 2),
  • Kopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie beneficjent pomocy (tj. pracodawca) otrzymał w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie (Załącznik nr 3), albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie (Załącznik nr 4).
 
Uwaga:
Załączone kopie należy potwierdzić za zgodność z oryginałem.
 
 
TERMIN SKŁADANIA DOKUMENTÓW

 
Wnioski o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika składa się w terminie 3 miesięcy od dnia zdania przez młodocianego pracownika egzaminu z nauki zawodu lub przyuczenia do wykonywania określonej pracy.

 
FORMA PRZYZNANIA DOFINANSOWANIA

 
Dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników przyznawane jest przez Wójta Gminy Kętrzyn w drodze decyzji administracyjnej.

 
TRYB ODWOŁAWCZY

 
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Olsztynie za pośrednictwem Wójta Gminy Kętrzyn w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

 
TERMIN REALIZACJI SPRAWY

 
Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego – załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym – w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.

 
UWAGI
 
  1. O zawarciu umowy o pracę z młodocianym pracownikiem, zamieszkałym na terenie Gminy Kętrzyn, pracodawca jest zobowiązany powiadomić Wójta Gminy Kętrzyn (Załącznik nr 5 lub na własnym druku), a w przypadku pracodawcy będącego rzemieślnikiem – również izbę rzemieślniczą właściwą ze względu na siedzibę rzemieślnika, co umożliwi zaplanowanie środków na dofinansowanie kształcenia (obowiązek wynikający z § 3a Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania)
  2. Pracodawca w jednym wniosku ubiega się dofinansowanie kosztów kształcenia tylko jednego młodocianego.

 
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
 
Urząd Gminy Kętrzyn, ul. T. Kościuszki 2, 11-400 Kętrzyn
pok. 33 tel. 089 751-24-74 wew. 33

 
PODSTAWA PRAWNA
 
  1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, art. 122 (Dz. U. z 2017 r., poz. 59 z późn. zm.);
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz. U. z 2014 r., poz. 232 z późn. zm.);
  3. Rozporządzenie MENiS z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. z 2010 r. Nr 244, poz. 1626 z późn. zm.);
  4. Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1808 z późn. zm.);
  5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r., Nr 53, poz. 311 z późn. zm.).
 
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Kętrzyn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Agnieszka Andrzejewska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-10-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Agnieszka Andrzejewska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-10-18 07:14:04
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Robert Skórka
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-10-18 07:21:21
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Robert Skórka
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-10-05 07:50:11
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
9879 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Wykaz przedsiębiorców posiadających zezwolenie na sprzedaż alkoholu na terenie Gminy Kętrzyn

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Kętrzyn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Jagoda Pyrka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-10-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jagoda Pyrka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-10-05 09:24:19
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Robert Skórka
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-10-05 09:25:58
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Robert Skórka
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-04-08 09:10:46
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3441 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

INFORMACJA!!!

Akapit nr 1 - brak tytułu

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Kętrzyn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wioletta Dobrzańska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-09-29
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wioletta Dobrzańska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-09-29 14:46:00
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-09-29 14:46:27
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-09-29 14:47:33
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
9201 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Wykonanie inwestycji gminnych - koszt budowy hali sportowej przy Gimnazjum w Karolewie

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Kętrzyn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Komisja Rewizyjna
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-09-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Komisja Rewizyjna
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-09-25 15:06:30
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-09-25 15:06:56
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-09-25 15:06:56
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3880 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych na 2017 rok - po zmianach 5

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Kętrzyn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Marek Lemieszek
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-08-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Marek Lemieszek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-08-23 10:25:33
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-08-23 10:26:55
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-02-21 14:19:34
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
8827 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Analiza i porównanie kosztów ogrzewania w Zespole Szkół w Wilkowie za okres 2007/2008 oraz 2005/2006

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Kętrzyn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Komisja Rewizyjna
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-06-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Komisja Rewizyjna
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-08-16 14:20:49
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-08-16 14:21:16
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-08-16 14:21:16
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3752 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Zatwierdzenie ofert na realizację zadań publicznych

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Kętrzyn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wioletta Dobrzańska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-06-08
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wioletta Dobrzańska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-08-16 14:12:39
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-08-16 14:13:52
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-11-23 15:03:05
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
42709 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Koszty poniesione za usługi wykonane przez podmiot zewnętrzny, dotyczące gospodarki wodno-ściekowej na rzecz Urzędu Gminy za rok 2006 i pierwsze półrocze 2007 r.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Kętrzyn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Komisja Rewizyjna
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2007-11-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Komisja Rewizyjna
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-07-14 10:59:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-07-14 11:00:10
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-07-14 11:00:35
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3861 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

OD 1 LIPCA 2017 R. NOWE ZASADY SEGREGACJI ODPADÓW

Akapit nr 1 - brak tytułu

       Od 1 lipca 2017 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017 poz. 19). Według zapisów rozporządzenia odpady będą dzielone na cztery frakcje.
Główna zasada Wspólnego Systemu Segregacji Odpadów (WSSO) jest jedna – należy oddzielać surowce od odpadów, które nie nadają się do powtórnego przetworzenia. Jakie surowce oddzielamy? Są to: tworzywa sztuczne i metale, papier, a także opakowania szklane i odpady biodegradowalne. Niektóre gminy mogły zdecydować o konieczności rozdzielania szkła białego i kolorowego.
 
Zbieranie osobno papieru, szkła, tworzyw sztucznych wraz z metalem, a także oddzielanie odpadów biodegradowalnych pozwala uzyskać najbardziej pełnowartościowe surowce do ponownego przetworzenia.
Przy segregacji bezwzględnie trzeba pamiętać o odpadach niebezpiecznych, do których zaliczają się zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane lekarstwa, zużyte świetlówki, odpady po żrących chemikaliach (np. środkach ochrony roślin), a także zużyty sprzęt RTV i AGD (tzw. elektroodpady). Tych odpadów nie wolno wyrzucać do śmieci zmieszanych. Można je oddać w specjalnie wyznaczonych punktach w sklepach i aptekach, a także w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, czyli tzw. PSZOK-u (Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych), zorganizowanym przez gminę. Godziny otwarcia PSZOK-u możesz sprawdzić m.in. na stronie internetowej swojej gminy.
No dobrze, skoro segregowanie jest takie łatwe, to co należy zrobić z takimi odpadami jak np. karton po mleku? Czy należy wyrzucić go do pojemnika na papier, czy na aluminium, którym ten karton jest wyścielony od środka? Czy tłusty słoik po pulpetach wrzucać do szkła czy może do odpadów zmieszanych? A co z obierkami warzyw? Po kolei.
 
Karton po mleku to przykład opakowania wielomateriałowego. Wyrzucamy je do pojemnika na metale i tworzywa sztuczne. Z kolei opróżniony słoik po pulpetach powinniśmy wyrzucić do pojemnika na opakowania szklane. Nie szkodzi, że jest nieumyty. Zostanie umyty w sortowni.
 
Obierki warzyw i owoców najlepiej przeznaczyć na kompost. Jeśli nie masz przydomowego kompostownika, wyrzuć je do pojemnika na odpady biodegradowalne (BIO). Co ważne, ani szkła, ani plastiku czy metalu nie trzeba myć przed wyrzuceniem do pojemnika na odpady segregowane. Wystarczy je opróżnić. Surowce zostaną umyte na późniejszym etapie recyklingu, sortujmy je więc i wyrzucajmy do odpowiednich pojemników.
Nadal masz wątpliwości, gdzie wyrzucić konkretny odpad? Skorzystaj z naszej ściągi poniżej.
 
 
Prawidłowa segregacja
 
METALE I TWORZYWA SZTUCZNE
Należy wrzucać Nie należy wrzucać
  • odkręcone i zgniecione plastikowe butelki po napojach
  • nakrętki, o ile nie zbieramy ich osobno w ramach akcji dobroczynnych
  • plastikowe opakowania po produktach spożywczych
  • opakowania wielomateriałowe (np. kartony po mleku i sokach)
  • opakowania po środkach czystości (np. proszkach do prania), kosmetykach (np. szamponach, paście do zębów) itp.
  • plastikowe torby, worki, reklamówki, inne folie
  • aluminiowe puszki po napojach i sokach
  • puszki po konserwach
  • folię aluminiową
  • metale kolorowe
  • kapsle, zakrętki od słoików
  • butelek i pojemników z zawartością
  • plastikowych zabawek
  • opakowań po lekach i zużytych artykułów medycznych
  • opakowań po olejach silnikowych
  • części samochodowych
  • zużytych baterii i akumulatorów
  • puszek i pojemników po farbach i lakierach
  • zużytego sprzętu elektronicznego i AGD
PAPIER
Należy wrzucać Nie należy wrzucać
  • opakowania z papieru, karton, tekturę (także falistą)
  • katalogi, ulotki, prospekty
  • gazety i czasopisma
  • papier szkolny i biurowy, zadrukowane kartki
  • zeszyty i książki
  • papier pakowy
  • torby i worki papierowe
  • ręczników papierowych i zużytych chusteczek higienicznych
  • papieru lakierowanego i powleczonego folią
  • papieru zatłuszczonego lub mocno zabrudzonego
  • kartonów po mleku i napojach
  • papierowych worków po nawozach, cemencie i innych materiałach budowlanych
  • tapet
  • pieluch jednorazowych i podpasek
  • zatłuszczonych jednorazowych opakowań z papieru i naczyń jednorazowych
  • ubrań
SZKŁO
Należy wrzucać Nie należy wrzucać
  • Butelki i słoiki po napojach i żywności (w tym butelki po napojach alkoholowych i olejach roślinnych)
  • Ceramiki, doniczek, porcelany, fajansu, kryształów
  • Szkła okularowego
  • Szkła żaroodpornego
  • Zniczy z zawartością wosku
  • Żarówek i świetlówek
  • Reflektorów
  • Szklanych opakowań po kosmetykach
  • Opakowań po lekach, rozpuszczalnikach, olejach silnikowych
  • Luster
  • Szyb okiennych i zbrojonych
  • Monitorów i lamp telewizyjnych
  • Termometrów i strzykawek
UWAGA!
Niektóre gminy zapewniają osobne pojemniki na szkło białe i kolorowe. 
ODPADY BIODEGRADOWALNE
Należy wrzucać Nie należy wrzucać
  • odpadki warzywne i owocowe (w tym obierki itp.)
  • gałęzie drzew i krzewów
  • skoszoną trawę, liście, kwiaty
  • trociny i korę drzew
  • kości zwierząt
  • oleju jadalnego
  • odchodów zwierząt
  • popiołu z węgla kamiennego
  • leków
  • drewna impregnowanego
  • płyt wiórowych i MDF
  • ziemi i kamieni
  • innych odpadów komunalnych (w tym niebezpiecznych)
ODPADY ZMIESZANE
Do pojemnika z odpadami zmieszanymi należy wrzucać wszystko to, czego nie można odzyskać w procesie recyklingu, z wyłączeniem odpadów niebezpiecznych.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Kętrzyn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Robert Skórka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-07-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Robert Skórka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-07-13 09:25:29
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-07-13 09:32:12
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-07-13 09:32:12
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
9898 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Informacja dla producentów rolnych

Akapit nr 1 - brak tytułu

INFORMACJA DLA PRODUCENTÓW ROLNYCH
UBIEGAJĄCYCH SIĘ O ZWROT PODATKU AKCYZOWEGO
ZAWARTEGO W CENIE OLEJU NAPĘDOWEGO WYKORZYSTYWANEGO DO PRODUKCJI ROLNEJ w II POŁROCZU 2017 r.
 
     Wójt Gminy Kętrzyn informuje, że producenci rolni, którzy są posiadaczami lub współposiadaczami gruntów rolnych położonych na terenie gminy Kętrzyn, mogą składać wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej w terminie:
  • od 1 sierpnia 2017 r. do 31 sierpnia 2017 r.
odpowiedni wniosek należy złożyć do Wójta wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2017 r. do 31 lipca 2017 r., w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2017 r.

 
Limit zwrotu podatku w 2017 r. wynosi:
86,00 zł * ilość ha użytków rolnych


Limit ilości oleju napędowego na 1 ha użytków rolnych w 2017 roku – 86 l
Stawka zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego w 2017 roku – 1,00


Pieniądze wypłacane będą w terminie:
  • 2 – 31 października 2017 r. gotówką w kasie Urzędu Gminy Kętrzyn lub przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Kętrzyn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Agnieszka Andrzejewska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-07-10
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Agnieszka Andrzejewska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-07-10 15:43:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-07-12 07:37:13
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-01-23 12:44:30
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4528 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji