ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Kętrzyn
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Uchwały Rady Gminy, Zarządzenia Wójta, Protokoły, Sprawozdania, Prawo Miejscowe

Pobierz dane XMLAkt prawny: V/19/2007Drukuj informacjęAkt prawny: V/19/2007

Szczegóły informacji

V/19/2007

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: V/2007

Kadencja: I kadencja

Data wejścia w życie: z dniem podjęcia

Data podjęcia/podpisania: 2007-01-31

Tytuł aktu:

w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kętrzyn

Na podstawie:

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn.zm.)

Treść:

Uchwała Nr V/19/2007
Rady Gminy Kętrzyn
z dnia 31 stycznia 2007 roku


w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kętrzyn

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity
Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn.zm.)
Rada Gminy uchwala :

§ 1. Zatwierdza się Regulamin Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kętrzyn.

§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący Rady Gminy
Andrzej Sienkiewicz

 

Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr V/19/2007
Rady Gminy Kętrzyn
z dnia 31.01.2007r.
REGULAMIN KOMISJI REWIZYJNEJ

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
1. Komisja Rewizyjna działa na podstawie przepisów ustawy o samorządzie gminnym, Statutu
Gminy Kętrzyn oraz niniejszego regulaminu.
2. Niniejszy regulamin określa zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej zwany dalej „ Komisją”.
§ 2
1. Komisja jest stałą komisją powoływaną przez Radę Gminy w celu kontrolowania działalności
wójta, gminnych jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych Gminy. Pełni także
funkcję opiniodawczą, inicjującą oraz wykonuje inne zadania zlecone przez Radę Gminy.
2. Komisja opiniuje wykonanie budżetu gminy i występuje z wnioskiem do Rady Gminy w sprawie
udzielenia lub nie udzielenia wójtowi absolutorium.
Wniosek ten podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową.
§ 3
1. Komisja działa w 3-osobowym składzie, w tym przedstawiciele wszystkich klubów z wyjątkiem
przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady Gminy.
II. ORGANIZACJA PRACY KOMISJI
§ 4
1. Pracami Komisji kieruje przewodniczący wybrany przez członków ze swojego grona.
2. W przypadku nieobecności przewodniczącego lub niemożności działania, jego zadania
wykonuje wskazany przez niego członek Komisji.
§ 5
1. Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez jej przewodniczącego zgodnie
z zatwierdzonym planem pracy oraz w miarę potrzeb.

2. Przewodniczący ustala porządek dzienny, kieruje obradami i organizuje pracę Komisji.
3. Przewodniczący Komisji może zaprosić na posiedzenie :
a) radnych nie będących członkami Komisji
b) biegłych i ekspertów
§ 6
1. Komisja może na zlecenie Rady Gminy lub po powzięciu stosownych uchwał przez
zainteresowane komisje, współdziałać w wykonywaniu funkcji kontrolnej z innymi komisjami
Rady Gminy w zakresie ich właściwości rzeczowej.
2. Przewodniczący Rady Gminy zapewnia koordynację współdziałania poszczególnych komisji,
w celu właściwego ich ukierunkowania zapewnienia skuteczności działania oraz unikania
zbędnych kontroli.
§ 7
Komisja może występować do organów Gminy w sprawie wniosków o przeprowadzenie kontroli
przez Regionalną Izbę Obrachunkową, Najwyższą Izbę Kontroli lub inne organy kontroli.
§ 8
1. Decyzje, opinie i wnioski zapadają w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów
w obecności co najmniej połowy składu komisji.
2. Komisja opracowuje i przedkłada Radzie do zatwierdzenia roczny plan pracy Komisji.
3. Komisja składa Radzie w terminie do 30 stycznia każdego roku – roczne sprawozdanie ze swojej
działalności w roku poprzednim.
III. ZADANIA I ZASADY KONTROLI
§ 9
1. Komisja kontroluje działalność wójta, gminnych jednostek organizacyjnych i jednostek
pomocniczych Gminy pod względem :
– legalności,
– gospodarności,
– rzetelności,
– celowości,zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym
2. Komisja bada w szczególności gospodarkę finansową kontrolowanych podmiotów, w tym
wykonanie budżetu.
3. Komisja wykonuje inne zadania kontrolne zlecone przez radę Gminy.

§ 10
Komisja przeprowadza następujące rodzaje kontroli :
1. Kompleksowe - obejmujące całość działalności kontrolowanego podmiotu lub obszerny
zespół działań tego podmiotu
a) kontrola ta winna być wskazana w planie pracy komisji
b) Rada Gminy może podjąć decyzję w sprawie przeprowadzenia takiej kontroli nie objętej
w planie w planie o jakiej mowa w pkt.a.
2. Problemowe - obejmujące wybrane zagadnienia kontrolowanego podmiotu stanowiące
fragment w jego działalności.
3. Sprawdzające - podejmowane w celu ustalenia, czy wyniki poprzedniej kontroli zostały
uwzględnione w toku postępowania danego podmiotu.
§ 11
Kontrola kompleksowa nie powinna trwać dłużej niż 30 dni roboczych, pozostałe dłużej niż 14 dni
roboczych.
§ 12
1. Rada Gminy może nakazać komisji :
a) zaniechanie lub przerwanie kontroli,
b) odstąpienie od poszczególnych czynności,
c) rozszerzenie lub zwężenie zakresu kontroli
§ 13
1. Postępowanie kontrolne przeprowadza się w sposób umożliwiający bezstronne i rzetelne
ustalenie stanu faktycznego, jego udokumentowanie oraz ocenę zgodną z § 9 ust.1.
2. Stan faktyczny ustala się na podstawie dowodów zebranych w toku kontroli.
3. Jako dowód może być wykorzystane wszystko, co nie jest sprzeczne z prawem, a
w szczególności : dokumenty, wyniki oględzin, zeznania świadków, opinie biegłych oraz
pisemne wyjaśnienia i oświadczenia kontrolowanych.

§ 14
1. Kierownik kontrolowanego podmiotu obowiązany jest do :
a) zapewnienia warunków i środków dla prawidłowego przeprowadzenia kontroli,
b) przedkładania na żądanie kontrolujących dokumentów i materiałów w celu ich kontroli,
c) umożliwienia kontrolującym wstęp do obiektów i pomieszczeń kontrolowanego podmiotu,
d) udzielenia ustnych i pisemnych wyjaśnień
2. Kierownik podmiotu, który odmówi wykonania czynności o których mowa w ust. 1
obowiązany jest do niezwłocznego złożenia pisemnego wyjaśnienia.
§ 15
Czynności kontrolne wykonywane są w dniach i godzinach pracy kontrolowanego podmiotu.
§ 16
1. Komisja sporządza z przeprowadzonej kontroli protokół pokontrolny w ciągu 7 dni od daty
jej zakończenia.
2. Protokół pokontrolny sporządza się w trzech egzemplarzach, które w terminie 3 dni od
podpisania protokółu otrzymują :
Przewodniczący Rady Gminy, kierownik kontrolowanego podmiotu i komisja.
§ 17
O sposobie realizacji wniosków pokontrolnych decyduje Rada Gminy.
IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 18
Obsługę biurową Komisji zapewnia wójt.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Kętrzyn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Jagoda Tomczak
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-11-06
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jagoda Tomczak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-11-06 09:39:47
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-12-12 14:55:02
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-12-12 14:54:59
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3446 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony